Flytte lager

Å flytte lager kan virke omfattende og dyrt.
Med NBS Flyttehjelpen gjør vi prosessen så enkel og rimelig som mulig!

Import av data og historikk

Vi henter ut alle dine data fra eksisterende system og importerer dette til NBS Portalen uten kostnad for dere. Dette inkluderer produkter, kunder, leverandører og salgshistorikk som både er nødvendig for enkel drift fra vår side, men også for at dere får en så smidig overgang som mulig uten manuell jobb.

Forutsigbare og faste priser

Avhengig av hvor varene står i dag, kompleksitet i varelinjer og totalt volum, avtaler vi et fast beløp for frakt og inn-registrering av varene deres. Som regel gjøres dette på timer, med en øvre grense på timesforbruk så det er enkelt og forutsigbart.

Ingen tapt salg ved bytte

God dialog med Vinmonopolet og grossister gjør at et flytt til oss ikke innebærer tap av salg eller store forsinkelser. Selv om selve flyttet gjøres over flere uker på grunn av volum, flytter vi varelinje for varelinje i systemet som gjør at ordrene går til riktig lager.

Tett oppfølging fra A-Å

Det viktigste av alt er tett dialog og oppfølging gjennom hele flyttet. God planlegging og tett dialogmed tidligere lagerpartner og dere som importør er de viktigste elementene i et suksessfullt flytt.

Dørstad fortsetter veksten etter velykket lagerflytt

Dørstad Grapes AS har opplevd en betydelig vekst siden oppstarten i 2018. Med nylig ansettelse av tre nye selgere har de styrket sitt salgsteam og gjør seg klar for en videre vekst i markedet. På imponerende kort tid har Dørstad Grapes AS opparbeidet en solid portefølje med over 100 velrenommerte HoReCA-kunder. I tråd med deres vekststrategi besluttet de å bytte logistikkleverandør, og overgangen til NBS Logistics gikk helt uten forsinkelser eller tapt salg.

Les artikkelen her

Se hva et flytt til NBS kan innebære for dere

Book et uforpliktende intro-møte for å lære mer om NBS

Book møte

Ofte stilte spørsmål

IT System
Er NBS Portalen skybasert?

Ja, systemet er 100 % skybasert og kan brukes fra alle enhetstyper (Laptop, nettbrett og telefon). Dette gir økt fleksibilitet når du er på farten.

IT System
Hvilke andre systemer trenger jeg utover NBS Portalen?

NBS Portalen erstatter behovet for eksternt ERP, CRM, EDI-XML system eller annet rapporteringssystem. Det eneste du trenger i tillegg til NBS Portalen er et regnskapssystem.

Vinmonopolet
Hvor raskt kan jeg starte salget etter innvilget søknad hos Vinmonopolet?

Vinmonopolet har registreringsfrister for å rekke lansering i utvalget du har registrert opp produktet i. I Bestillingsutvalget (BU) er denne fristen litt over 2 måneder i forkant av Vinmonopolets 6 nyhetslanseringer.

Vinmonopolet
Må jeg selge en og en flaske til vinmonopolet?

Ja, i Bestillingsutvalget har du leveringsplikt mot Vinmonopolet hvor kundeordrer på én og én flaske kan bestilles med hent i butikk. Dette må sees som en del av å ha produktene sine tilgjengelig for hele Norge og som sikrer økt synlighet.

Vinmonopolet
Hva er Vinmonopolets DDP pris?

DDP prisen er importørens salgspris til Vinmonopolet ferdig levert til butikk, inklusiv alle særavgifter og mva.

Vinmonopolet
Hvilket utvalg hos Vinmonopolet bør jeg registrere produktene mine i?

Vi anbefaler alle våre kunder og registrere produktene sine i Bestillingsutvalget (BU), som gjør at produktene blir tilgjengelig i hele Norge gjennom Vinomonopolets nettbutikk. Med faste fraktpriser i hele landet, tar dere ingen risiko, selv om kunden bestiller kun én flaske til Tromsø.

HoReCa
Hva består påslaget til grossist av?

Grossistene påslag varierer fra grossist til grossist, men inneholder kostnaden for plukk og frakt av varene, samt kredittrisiko og administrasjon rundt salget.

HoReCa
Hva er forskjellen på salg gjennom grossist og direktesalg?

Ved salg gjennom grossist, tar grossisten et påslag på dine produkter mot at de tar kredittrisiko, oppfølging og fraktkostnaden ut til kundene. I tillegg har de en eksisterende kundebase som kan gi økt salg. Direktesalg er at dere selger direkte til et sted med skjenkebevilling og må betale for frakt og plukk selv, samt fakturere kundene.

Fulfillment
Hva gjør jeg hvis produsenten min ikke kan eller vil sette på strekkoder?

Vi tilbyr etikkering av strekkoder på flaske og kasse til fast enhetspris hvis dette finnes fra produsent.

Fulfillment
Hvor raskt tar dere varemottak?

Vårt SLA-krav er senest innnen 48 timer (eks. helg og røde dager). Ved hasteordre tilbyr vi ekspress varemottak mot et ekstra gebyr.

Fulfillment
Hvordan fungerer komprimering av varer og antall pallplasser vi benytter?

Vi lagrer opptil 3 ulike artikler på en palleplass. Dette komprimeres i varemottaket etter antall varelinjer og antall som kommer. Vi gjennomfører ikke komprimering etter dette, så dere benytter da palleplassen til alle varene er utsolgt eller vi fyller på med enkeltvarer fra nyere varemottak.

Fulfillment
Hva er temperaturen på lageret?

Lageret holder stabilt 16-18 grader året rundt uten sollys som treffer flaskene.

Inntransport
Kan dere hente hos flere adresser på samme fraktbestilling?

Nei, to opphentingsadresser blir beregnet som to ulike fraktbestillinger. Hvis dere produsenter i nærheten er det enklest å administrere transport imellom produsentene for å samle alt på en adresse.

Inntransport
Hvilke momenter må jeg som importør ta høyde for når jeg bestiller frakt og snakker med produsent?

Fraktpriser er en stor del av produktkalkylen og kan utgjøre en stor forskjell for marginen deres. De viktigste momentene er antall paller, palletype og høyde på pallene fra produsent. For et billigst mulig varemottak og for å unngå om-palletering bør varene ankomme på EURO-paller som ikke er høyere enn 1,45 m. Dette må veies opp mot rimeligere frakt ved å stable det på store sjøpaller som er så høye som mulig. Kostnaden per ekstra pall som skal hentes er lite, så se om det er mulig å bestille flere paller fra samme produsent for å få ned enhetskostnaden på frakt.

Inntransport
Hvem håndterer eksport-papirer fra landet til produsenten?

Produsenten klargjør nødvendige eksport-papirer selv, men dette kontrolleres av våre speditører ved inn-fortolling.

Inntransport
Hva er normal ledetid til Vestby fra bestilling?

På kontinentet er standard transitttid fra opphenting 5-7 dager gitt at varene er klart som avtalt med produsent. Fra andre kontinenter varierer ledetid med shipping-markedet og ledig plass.

Inntransport
Kan NBS håndtere hele innkjøpsprosessen for oss som importør?

Per i dag tilbyr vi ikke en full innkjøper-funksjon, men vi tilbyr forecastingsystem som gir dere innspill til innkjøpstidspunkt basert på historikk.

Hør det fra kundene våres

Photo of Nick
Nick, Automator user for 13 months
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Integer quis leo maecenas eu amet. At eu vitae sapien interdum sed et ac. Interdum non enim sed blandit vel nisl.
Jasmine, Automator user for 6 months
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Ullamcorper tincidunt sed ornare nec blandit elit enim ullamcorper est. Pellentesque ac cras duis non morbi. Dis integer vitae proin lacus. Netus at dignissim ipsum pellentesque proin convallis.
Photo of Jasmine

Skap vekst med fleksible løsninger